Ako čistiť a ochrániť podbehy? Vyskúšajte tieto tipy, aby boli v čo najdokonalejšom stave!
4. 3. 2025, 15:00

Zdroj: arab
Aj keď podbehy pravidelne oplachujete vysokotlakovým čističom, neznamená to, že sú dokonale čisté. Za plastovým obložením a v rôznych ťažko dostupných miestach sa často hromadia nečistoty, zvyšky soli či blato, ktoré postupne zadržiavajú vlhkosť.
Zdroj: arab
Zdroj: arab
Zdroj: arab
Galéria k článku
Táto kombinácia výrazne urýchľuje vznik korózie, ktorá môže časom poškodiť karosériu vozidla. Prinášame vám tipy, ako ich správne vyčistiť a zabezpečiť, aby zostali v čo najlepšom stave.
Pod obložením a podbehom je blato
Počas jazdy kolesá neustále narážajú na kamienky, blato, prach a ďalšie nečistoty, ktoré sa usadzujú v podbehoch (vnútorných blatníkoch). Tieto nečistoty pôsobia ako dokonalý zásobník vlhkosti, ktorý vytvára ideálne podmienky na vznik korózie. Vlhkosť spolu so špinou sa postupne dostáva až ku koncom prahov a k iným kritickým miestam karosérie, kde môže časom spôsobiť rozsiahle poškodenie.

Zdroj: NČ / ms
Niet divu, že práve tieto oblasti bývajú na starších vozidlách najviac zasiahnuté hrdzou. S pravidelnou starostlivosťou a dôkladným čistením však môžete predísť nepríjemným prekvapeniam. Vedeli ste, že pri zanedbaných podbehoch dokážete z auta odstrániť až tri kilogramy stvrdnutého blata - a to len z jedného kolesa? Žiaľ, žiadny výrobca nepredpisuje čistenie podbehov kolies ako štandardnú údržbu napríklad v rámci pravidelných servisných prehliadok.
Príprava zaberie trochu času
Každý majiteľ auta by si mal nájsť čas a aspoň raz za dva roky sa o svoje vozidlo dôkladne postarať. Takáto preventívna starostlivosť zaberie maximálne jednu hodinu, nestojí prakticky nič, no jej prínos je neoceniteľný. Najskôr demontujeme pre lepší prístup koleso a potom plastovú vložku. Demontáž plastovej vložky podbehu kolesa je rýchly a nenáročný úkon, ktorý zvládnete za približne dve minúty na jeden podbeh.
Stačí uvoľniť niekoľko skrutiek alebo plastových úchytov a obloženie jednoducho odklopiť. So skrutkami je to jednoduchšie, lebo po údržbe ich jednoducho naskrutkujeme naspäť, plastové úchytky (hovorí sa im aj spony, klipy, zatlačovacie nity) sa však môžu pri odopínaní poškodiť (niektoré typy sa zlomia štandardne) a treba ich nahradiť novými. Ide o spotrebný materiál za pár centov, ale treba na to myslieť dopredu.
Pokračovanie článku na ďalšej strane >>>
Strana
1/2