Ideálna spotreba, dobré jazdné vlastnosti a výborná obratnosť. To sú jedny z najdôležitejších faktorov, ktoré zohľadňujeme, keď vyberáme vozidlo, s ktorým budeme väčšinu času jazdiť po meste.

Zdroj: jar

Zdroj: jar

Zdroj: istock
Galéria k článku
Vo veľkomestách jazdí stále viac majestátnych SUV, lenže s nimi sa v úzkych uličkách neparkuje najlepšie a rovnako aj na podzemných parkoviskách ide neraz o milimetre. S kompaktnými hatchbackmi tieto problémy nemusíte riešiť. Aké kusy na trhu stoja za pozornosť?
Reprezentatívny kúsok vhodný aj na nákupy
Sportback z dielne Audi dáva najavo, že má v DNA športové gény. Pretekársky rodokmeň poznať v maličkostiach. Centrálny displej aj zvyšok stredového panelu je mierne naklonený smerom k vodičovi, volant má masívny a na spodok sa zužujúci veniec. V Audi A3 35 TDi môžete mať za príplatok adaptívny podvozok, ale aj so štandardným sa dá dobre fungovať.
Pod kapotou je osadený dvojlitrový naftový štvorvalec s výkonom 110 kW a krútiacim momentom 360 Nm a 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Táto A3 má predný pohon, no niektoré predokolky dokážu zadnou nápravou aspoň trochu zavrtieť. Tu sa to nekoná ani pri ráznom presviedčaní. Vďaka tomu sa nemusíte báť zveriť kľúče deťom...
Skvelé jazdné vlastnosti aj atraktívne tvary
Leon je pre Seat jeden z najdôležitejších modelov a vidno to na tom, ako sú spracované všetky detaily. Napríklad linka zadných svetiel sa tiahne po celom veku kufra a vodič za vami ju bude isto obdivovať. Seat Leon 1,5 TSI EVO 130k FR má 6-stupňovú manuálnu prevodovku, ktorá má celkom dlhú jednotku, dvojku aj trojku a pružné zrýchlenie je slušné v širokom spektre otáčok.
Maximum krútiaceho momentu máte k dispozícii od 1 400 do 4 000 ot./min. Leon najlepšie „ťahal“ na dvojke a trojke. Ak ho však nebudete týrať v horských úsekoch, v meste sa osvedčí ako kultivovaný spoločník s parádnou spotrebou a moderne pôsobiacim interiérom.
Raketa na kruhové objazdy s ostrými brzdami
Renault Clio 1.3 TCe R.S. Line predstavuje športovo ladenú verziu v ponuke tohto modelu, ktorý má výborný motor, krásny zvuk, skvelý podvozok a navyše dobre vyzerá. A to nielen zvonku – v interiéri nájdete kvalitné materiály, ktoré ešte stále nie sú v „B“ segmente malých áut štandardom. Nič z toho však nezaváži tak, ako jeho ovládateľnosť na limite.
V útrobách je uložený 1,3-litrový agregát so štyrmi valcami, ktorý dosahuje 130 koní a max. krútiaci moment 240 Nm, čo značí slušnú zábavu, najmä vtedy, keď zistíte, že pohotovostná hmotnosť predstavuje iba 1 233 kg. Má predný náhon a s vypnutou trakciou si užijete zábavu aj v náročných zákrutách.
Autor: AUTO MOTOR A ŠPORT