Reklama

Aj spokojní zamestnanci si prezerajú nové ponuky! Je hlavným problémom nízka mzda?

Aj spokojní zamestnanci si prezerajú nové ponuky! Je hlavným problémom nízka mzda?

Zdroj: istock

Reklama

So svojím platom býva málokedy niekto spokojný, veď vždy by mohlo byť viac, nie? V reálnom ponímaní sa každý z nás snaží mať vyhovujúci príjem. Podľa prieskumu pre portál Profesia.sk len polovica zamestnankýň a zamestnancov pracujúcich na Slovensku je spokojná so svojím platom. A aj medzi tými, ktorí sú spokojní, je pomerne veľká časť, ktorá si prezerá aktuálne pracovné ponuky.

Zatiaľ čo v roku 2021 boli spokojné takmer dve tretiny a o 2 roky neskôr 58 percent, koncom minulého roka to už tvrdila len polovica. Je to najmenej, odkedy v roku 2018 spoločnosť začala v prieskume tento postoj zisťovať.

Mimoriadnu spokojnosť so svojou mzdou vyjadrili len 2 percentá pracujúcich. Naopak, narástol podiel nespokojných, zo 16 percent na 22 percent. Najspokojnejší s platom sú tvoriví odborní pracovníci, spomedzi ktorých sú dve tretiny spokojné a len desatina vyjadrila negatívny názor na svoj plat.

„Prieskum zároveň potvrdil, že čím vyššie vzdelanie, tým vyššia spokojnosť,“ uvádza Ľubica Melcerová z portálu Profesia. Ako pokračuje, 60 percent vysokoškolsky vzdelaných zamestnancov priznáva spokojnosť s príjmom, rovnaký pocit má len necelá štvrtina pracujúcich so základným vzdelaním.

Vaša tvár o vás prezrádza aj to, čo by ste možno najradšej skryli: Pozor, ide o peniaze.

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:45
Remaining Time 0:45
Loaded: 14.62%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Vaša tvár o vás prezrádza aj to, čo by ste možno najradšej skryli: Pozor, ide o peniaze
    Zdroj: NČ / nat

    Iné ponuky si prezerajú najmä mladí

    Ľubica Melcerová, Profesia

    Aktivitu vidno u najmladšej generácie na pracovnom trhu, medzi zamestnancami vo veku do 24 rokov, ktorí sú v práci spokojní, si aktuálne pracovné inzeráty prezerá až 43 percent. Najčastejšia motivácia je možnosť nájdenia lepšej ponuky. Potvrdzuje to výsledky iných prieskumov, ktoré poukazujú na to, že generácia Z nie je až taká verná svojim zamestnávateľom a nebojí sa zmeny. Aktuálne informácie o pracovných ponukách chcú mať aj mileniáli, no u nich je najväčšia motivácia prehľad o pracovnom trhu.

    Občas len chcú zvýšiť príjem

    Mária Harvaníková, PRO Business Solutions

    Aj zamestnanci, ktorí sú vo svojej práci spokojní, často pravidelne sledujú ponuky práce, pričom môže ísť o rôzne dôvody. Časť z nich chce mať prehľad o pracovnom trhu - chcú mať prehľad, koľko pracovných ponúk je v danom regióne otvorených, aké sú ponúkané platy alebo benefity. Tieto informácie použijú napríklad pri vyjednávaní o zvýšení platu a podobne.

    Časť kandidátov reaguje na pracovnú ponuku, na ktorej by mala vyššiu mzdu ako na terajšej pozícii, prejde výberovým konaním, a akonáhle dostane pracovnú ponuku, využije ju na vyjednanie si vyššieho platu na súčasnej pozícii. Je určite aj skupina kandidátov, ktorí by chceli zmeniť prácu, a teda sledujú pracovné ponuky, ale pri tom to končí a nikdy na žiadnu ponuku nezareagujú, či už nenaberú odvahu, alebo z iných dôvodov.

    Autor: jm, Nový Čas

    Vyberáme pre Vás niečo viac

    Súvisiace