Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Zamestnávatelia bojujú o novú pracovnú silu: Na aké benefity lákajú firmy ľudí?

Zamestnávatelia bojujú o novú pracovnú silu: Na aké benefity lákajú firmy ľudí?

Zdroj: istock

Reklama

V časoch rekordne nízkej nezamestnanosti si kvalifikovaní uchádzači o prácu môžu vyberať. To, čo dokáže pri ich rozhodovaní v prospech toho či onoho zamestnávateľa zavážiť, je pritom aj balíček ponúkaných benefitov.

Keď­že preferencie zamestnancov sa v tomto smere ani dnes nestretávajú s ponukou, priestor na prilákanie nových pracovníkov ostáva pre firmy pomerne veľký. Zamestnanecké výhody delíme do dvoch kategórií: finančné a nefinančné. Takže ktoré z nich sú najžiadanejšie?

Pretrvávajúci nedostatok kvalifikovaných pracovníkov pritom nútil firmy nielen zvyšovať mzdy, ale aj rozširovať rozsah i výšku poskytovaných benefitov - zvyšovanie miezd v minulom roku uviedlo viac než 80 % a plošné zvýšenie výhod takmer 40 % spoločností. V roku 2024 očakáva zvýšenie miezd dokonca 89 % zamestnávateľov, no zamestnanci naprieč všetkými generáciami zároveň udávajú za kľúčové aj poskytovanie finančných bonusov.

„V rámci našich prieskumov sledujeme ponuku úžitkov - či už finančných, alebo nefinančných, ako je flexibilný pracovný čas či home office, už takmer 10 rokov. A za celé toto obdobie sa poradie preferencií zamestnancov v princípe nezmenilo. Na prvom mieste sú stále finančné výhody, nasleduje voľno a dovolenka navyše,“ hovorí Jitka Kouba, marketingová riaditeľka Grafton Recruitment a Gi Group.

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Zdá sa vám vaša práca príliš monotónna a nudná? Pozrite, za čo sú platení títo ľudia

    Potenciál zaujať však majú podľa nej aj nové výhody. „Ak sa totiž v ponuke zamestnaneckých výhod objaví nejaká novinka, napríklad platené voľno, vyrovnanie mzdy o výšku inflácie či programy zahŕňajúce starostlivosť o zdravie, záujem zamestnancov o ňu vzrastie. To otvára pre zamestnávateľov nové možnosti pri hľadaní ďalších foriem benefitov,“ uzatvára marketingová riaditeľka personálnej agentúry Grafton.

    Vyberáme pre Vás niečo viac

    Súvisiace