Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Známy odevný reťazec čelí drsnej kritike: Kampaň pripomínajúca mŕtvych Palestínčanov?!

Známy odevný reťazec čelí drsnej kritike: Kampaň pripomínajúca mŕtvych Palestínčanov?!

Zdroj: iStock

Reklama
Logo Nový ČasLogo Nový Čas

Španielsky odevný reťazec Zara stiahol zo svojich internetových stránok a z aplikácie reklamnú kampaň s figurínami, ktorým chýbali končatiny, a so sochami zahalenými do bielych plachiet.

Podľa kritikov, ktorí volali po bojkote firmy, reklama pripomínala mŕtvoly v Pásme Gazy, kde v súčasnosti bojuje Izrael s radikálnym palestínskym hnutím Hamas. Informoval o tom dnes denník The Times.

Odevný reťazec uviedol, že ľutuje "nedorozumenie" ohľadom snímok, ktoré vyvolali silné reakcie na internete a ktoré priniesli výzvy propalestínskych aktivistov na bojkot kampane. Spoločnosť uviedla, že niektorí zákazníci v nich "videli niečo, čo bolo ďaleko od zámeru pri ich vytváraní".

Podľa spoločnosti Inditex, ktorá vlastní Zaru, bola zmena súčasťou bežného postupu obnovy obsahu. K výzvam na bojkot sa nevyjadrila, ale uviedla, že kolekcia s názvom Atelier bola koncipovaná v júli a fotografie boli vyhotovené v septembri.

Vyberáme pre Vás niečo viac

Súvisiace