Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Sú parfémy z internetu rovnako kvalitné ako tie z obchodu? TEST odhalil šokujúcu pravdu!

Sú parfémy z internetu rovnako kvalitné ako tie z obchodu? TEST odhalil šokujúcu pravdu!

Zdroj: archív

Reklama

Na internete už dnes kúpite takmer všetko. Od spotrebičov po domáce zviera.

Veľa krát je všetko kupované online omnoho lacnejšie ako v kamenných predajniach. To sa týka aj luxusných parfumov. Tie kúpené v klasických obchodoch sú aj o polovicu drahšie ako tie objednané z internetu. Odborníci z Technickej Univerzity však prišli na to, že s nízkou cenou sa vezie aj nízka kvalita. Prečo je tomu tak? Pri parfumov kúpe parfumov z internetu si vyberáte len podľa obrázka. Nemôžete si pričuchnúť, a tak sa spoliehate len na dobrý sľub predajcu, že ide o totožný parfum, aký nájdete v klasickej parfumérii.

„Zákazník nemá príležitosť konkrétny výrobok si prehliadnuť a vyhodnotiť, či nejde o fejk,“ upozornil Miloš Lauko z Asociácie spotrebiteľov SR. Asociácia spotrebiteľov sa preto v spolupráci s Fakultou chemickej a potravinárskej technológie Slovenskej technickej univerzity podujala porovnať sedem rovnakých voňaviek zakúpených online a v kamenej predajni. Výsledky boli zverejnené v relácii RTVS s názvom Test magazín. Hodnotitelia z technickej univerzity sa pozreli na intenzitu vône hneď po odstreknutí z flakóna a aj po uplynutí piatich hodín.

Skúmali aj podobnosť vône s originálom. Výsledky boli pritom viac ako prekvapujúce. Vôňa ani jedného parfumu zakúpeného v internetovom obchode nebola totožná s vôňou z kamennej predajne. Najintenzívnejšie voňali tie kúpené od Katkaparfumery.sk a Parfums.sk, no podobnosť ich predávaného výrobku s originálom bola len polovičná. Rovnaký parfum sa vyrába často na viacerých miestach sveta. Môže sa však vyrábať aj viacero verzií na rôzne trhy na svete.

„Základ je rovnaký, ale doplnky a koncentrácie sa môžu líšiť. Vďaka tomu má trochu iný výraz, kvalitu a dĺžku času, počas ktorého bude voňať,“ vysvetlil Lauko. Aby sa docielil lacný parfum, je potrebné niekde niečo ubrať. Kým kvalitná parfuméria ponúka vôňu vyrobenú v Paríži, na internete často nájdete parfum vyrobený v krajinách tretieho sveta. Čo sa týka sily vône po piatich hodinách, žiadnu voňavku kupovanú cez internet nebolo takmer vôbec cítiť. Naopak, kúpená v klasickej kamennej predajni bola jasná a stále citeľná.

Ako používať voňavky

Pavol Ciesar, parfumový špecialista

  • parfum sa strieka na telo približne zo vzdialenosti 20 centimetrov
  • oblak esencie vám tak pokryje veľkú časť tela
  • vôňa najlepšie drží na vlasoch a oblečení
  • čistý parfum je najlepšie aplikovať na zápästie a kľúčnu kosť

Dôležité skladovanie

  • parfum je svojím zložením určený na to, aby sa z kvapalného skupenstva menil na plynné
  • má teda tendenciu unikať a vyprchať
  • navyše môže ďalej „pracovať“ napríklad ako víno a dokáže sa pokaziť ako normálne potraviny
  • aj pri najlepšom skladovaní doma nevydrží v 100-percentnej kvalite dlhšie ako jeden rok
  • kvalita sa ničí teplotou, vzduchom aj svetlom

TIP: Ideálne je skladovať parfum zabalený v alobale v chladničke.

TEST

Toaletná voda Versace Bright Crystal - 70 eur/50 ml

Názov obchoduVzhľad flakónuVôňa v porovnaní s originálomIntenzita vôňe po 5 hodináchCena za 50 mlHodnotenie
Katkaparfumery.skVýbornePriemerneDostatočne30 €Priemerne
Parfums.skVýbornePriemerneDostatočne30,31 €Priemerne
Vonacky.skVýborneDostatočneNedostatočne30,80 €Dostatočne
Predajparfumov.skVýborneDostatočneNedostatočne31,20 €Dostatočne

Parfumovaná voda Versace Bright Crystal Absolu - 76 eur/50 ml

Názov obchoduVzhľadVôňa v porovnaní s originálomIntenzita po 5 hodináchCena za 50 mlHodnotenie
Mandarinka.skVýborneDostatočneDostatočne37,36 €Dostatočne
Lacnyparfem.euVýborneNedostatočneNedostatočne33,89 €Dostatočne

Hodnotilo sa ako v škole: výborný - 1, dobrý - 2, priemerný - 3, dostatočný - 4, nedostatočný - 5

z toho: nákup a informácie - 10 %, senzorické hodnotenie - 40 %, senzorické hodnotenie po 5 hodinách - 50 %

Prečo sú rozdielne

Miloš Lauko, Asociácia spotrebiteľov SR

- Na svete je málo výrobcov parfumov, ktorí ich distribuujú do celého sveta. Od výrobcu idú flakóny k najväčším predajcom s kamennými parfumériami. Ak sa voňavky nepredajú kým sú čerstvé, putujú na internet. Treba pripomenúť, že tovar cestuje po celom svete, zle sa skladuje, čo znižuje jeho kvalitu. Internetové obchody nakupujú vo väčšine v krajinách s nízkymi cenami, ako sú arabské a ázijské štáty. Tovar putuje cez veľa sprostredkovateľov, čas narastá a intenzita vône klesá. Aby však online obchody dosiahli najnižšie možné ceny, vysoké nároky na prepravu a skladovanie nedodržiavajú.

Autor: © Nový Čas

Vyberáme pre Vás niečo viac

Súvisiace