Reklama

Novinka v bratislavskej MHD: Vo vozidlách vás privíta robot! Dopravný podnik hľadá meno, máte nápad?

Podľa jeho slov, keďže hlásenie nepozostáva iba z názvu zastávky alebo informácii o zastávke na znamenie, v posledných mesiacoch bolo vygenerovaných až 3639 zvukov, ktoré dokopy tvoria 68 minút záznamu.

„Technológia umelo vygenerovaného hlasu po novom umožní aj oveľa flexibilnejšie informovať cestujúcich pri krátkodobých výlukách a otvára ďalšie možnosti pri doplnkových hláseniach,“ konštatuje s tým, že nový hlas cestujúcich upozorní napríklad na opatrnosť pri vystupovaní na vybraných zastávkach, či možnosť odloženia batožiny do regálov vo vozidlách, ktoré sú nimi vybavené. „Kvalitné a zrozumiteľné hlásenia sú veľmi dôležité. Je to jeden z prvých kontaktov so slovenčinou pre turistov, často ich však opakujú aj deti a mimoriadne nápomocné sú pre nevidiacich,“ upozornil Vozár.

Moderné technológie, ktoré sa rozhodli využívať, podčiarkujú svetové trendy, ktoré v dopravnom podniku sledujú. Už teraz je DPB lídrom v informovaní cestujúcich na Slovensku a tieto nové hlásenia ho posunú ešte na ďalšiu úroveň. „Verím, že nové hlásenia si naši cestujúci obľúbia a že spríjemnia prácu aj našim kolegom vodičom,“ povedal predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský. V budúcnosti tiež plánujú upustiť od používania textu „nasleduje zastávka“ a nahradiť ho zrozumiteľným gongom.

Strana

2/3

Vyberáme pre Vás niečo viac

Súvisiace
Reklama