Zrážku s rýchlikom nemali šancu prežiť a ich blízkym tak zostali len oči pre plač a množstvo nezodpovedaných otázok. Ako opísali posledné sekundy ich života svedkovia nehody a ako si na nich spomínajú v obci, kde žili?
Nedeľný večer sa navždy zapíše do pamäti blízkych Michaely a Ondreja čiernymi písmenami. Obaja žili jeden pre druhého a mali ten najkrajší vzťah, aký len mama so svojím dieťaťom môže mať. Podľa našich informácií sa v osudný večer mali vracať od priateľa Michaely, domov do Trenčianskeho Jastrabia však už nikdy nedorazili. Nikto si nevie vysvetliť, čo sa odohralo v posledných minútach ich života, zo slov svedkov nehody však behá mráz po chrbte.
„Auto predbiehalo kolónu, ktorá stála pred priecestím. Bola červená a závory boli spustené,“ krúti hlavou jeden z vodičov, ktorý nikdy nezabudne na to, čo v ten večer videl. „Vošli na koľajnice a tam akoby sa zasekli, vlak vrazil priamo do auta a ešte ho tlačil, kým ubrzdil. Bolo to príšerné, ten náraz... Nemohol som tomu uveriť,“ dodáva so slzami v očiach svedok.
Nemali šancu
Rýchlik smerujúci z Bratislavy do Banskej Bystrice ich auto tlačil ešte asi 300 metrov. Na miesto boli okamžite privolané všetky záchranné zložky. „Na mieste sa nachádzali dve osoby, 54-ročná žena a 25-ročný muž, žiaľ, utrpeli zranenia nezlučiteľné so životom,“ povedala Petra Klimešová, hovorkyňa záchranárov.
Prečo sa tak ponáhľali, nikto netuší. Aj podľa železníc patrí toto priecestie medzi tie bezpečné. „Je viditeľné z diaľky, cesta je rovná, vlak v týchto miestach pri smere z Palárikova vychádza z oblúka a je viditeľný na veľkú diaľku. Priecestné zabezpečovacie zariadenie nebolo poškodené a bolo komisionálne preskúšané za prítomnosti príslušníkov PZ SR,“ uviedla hovorkyňa Vladimíra Bahýlová s tým, že rušňovodič išiel v okamihu zrážky rýchlosťou približne 85 – 90 km/h a nebol u neho zistený alkohol.
Milovala život
Tragickú nehodu už majú v rukách muži zákona. „Okolnosti, miera zavinenia a presná príčina sú predmetom vyšetrovania polície,“ informovala Viktória Borloková, krajská policajná hovorkyňa v Nitre. Otázka prečo bude v hlavách príbuzných zrejme do konca ich života. „Nemôžem tomu uveriť, ona bola príkladom pozitívneho myslenia, neverím tomu,“ nechápavo krúti hlavou jej kamarátka. Prečo tak riskovala, nevie ani ona a nechápe to, keďže Miška bola známa tým, že veľmi milovala život, starala sa o seba, športovala a udržiavala sa v kondícii.
Nesplnený sen
Veľkú stratu prežíva aj hudobná obec. Ondrej bol totiž známy producent a DJ a jeho doménou bola elektronická hudba. Poslucháči ho registrovali pod prezývkou Elýščítat. „V roku 2017 mu vyšiel prvý štúdiový album a dokonca bol nominovaný na Radio Head Awards v kategórii Debut roka. Momentálne chystal svoj ďalší album,“ povedal známy Ondreja. Smútok ovládol aj obec Trenčianske Jastrabie, kde žil s mamou v nájomnom obecnom byte.
„Bola to šokujúca správa pre našu obec a nechcel som tomu veriť. Ešte pred pár týždňami som sa s Ondrejom rozprával. Michaela a Ondrej boli našimi riadnymi občanmi dlhé roky a zostanú v mojich spomienkach. Vyjadrujem úprimnú sústrasť celej rodine,“ povedal pre Nový Čas starosta obce Marek Brožek.
1. Auto obišlo kolónu áut pred priecestím
2.Napriek signalizácii a rampe prešli na trať
3.Na trati ich zachytil rýchlik, ktorý brzdil s autom pred sebou 300 m
Riskovali a doplatili na to
Jozef Drahovský, dopravný analytik
Pri nehodách na železničných priecestiach je to súbeh viacerých faktorov, jednak nerešpektovanie svetelnej signalizácie zo strany vodičov, ale aj zle zaistené priecestia. V tomto prípade si zrejme neuvedomili, že sa blížia k železničnému priecestiu a obiehali kolónu áut, hoci je to značené. Povinnosťou vodiča je postaviť sa na koniec kolóny, lebo tam môže byť dopravná nehoda, padnutý most, čokoľvek. Zrejme sa ponáhľali, riskovali a doplatili na to. Na Slovensku máme dva druhy priecestí, jedny bezpečné, kde je dobrá viditeľnosť, svetelná signalizácia aj rampy, ale máme aj také, ktoré sú nebezpečné, lebo nevidno signalizáciu, napríklad pri špecifickom počasí. Ja osobne učím vodičov hľadať na signalizácii biele svetlo, nie červené. Každý rok máme takéto tragické nehody. Najtragickejšia bola zatiaľ udalosť na priecestí v Polomke, kde došlo k zrážke autobusu s vlakom. Ak by boli všade na železniciach plné závory, možno by to znížilo nehodovosť, ale v Čechách boli na obidvoch stranách a uzavrelo tam kamión a došlo k zrážke. Čiže mala by sa zatvoriť najprv rampa na vstupe a na výstupe ešte nechať pár sekúnd otvorenú závoru.